تبليغات
تبليغات
تبليغات
تبليغات
تبليغات
لیست ۱۰۰ عدد از پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۱۳ منتشر شد

چندی پیش، چارت UKIE/GfK منتشر شد که طی آن، شما می توانید ۱۰۰ بازی پرفروش جهان در سال ۲۰۱۳ را بشناسید و قابل پیش بینی بود که عنوان جهان آزاد شرکت Rockstar یعنی GTA V در صدر این جدول قرار گیرد.

در ادامه می توانید لیست کامل ۱۰۰ عدد از پرفروش ترین بازی های سال ۲۰۱۳ را مشاهده بفرمایید.


برچسب ها : ,
هنر طراحی خیابانی

هنر طراحی خیابانی یکی از هنرهای نوین عصر ما می باشد و قدیمیها ممکن است به آن به شکل کثیف کردن در و دیوار و محیط زندگی نگاه کنند مثل نگاه به موسیقی راک اند رل که می گویند فقط صداهای گوش خراش تولید می کند اما هنر نقاشی و طراحی خیابانی مخاطبان خاص خود را دارد.

در ذیل چندین طرح نو و بدیع از هنر مند با استعداد آلمانی تیم اشنایدر که با استفاده از شکاف در و دیوار و عناصر محیطی دیگر به خلق آثاری جدید پرداخته است مشاهده می نمایید.

وی با استفاده از چشم‌های کارتونی بزرگ اشیا رو تبدیل به شخصیت‌های خاص و خارق العاده کرده و طرحهایی با حال و سرگرم کننده بوجود آورده است.

 باشد روزی که ما نیز در عناصر و المان های محیط شهری و  زندگی خصوصی مان از چنین طرح‌هایی استفاده کنیم.

theylive13


برچسب ها : ,
تالار اپرای متروپولیتن نیویورک

تالار اپرای متروپولیتن از معروف‌ترین تالارهای اپرا در دنیا می‌باشد. این تالار در شهر نیویورک واقع است و یکی از اعضای مرکز هنرهای نمایشی لینکلن می‌باشد. این تالار در آوریل سال ۱۸۸۰ تاسیس شده است.

 


برچسب ها : ,
لونا لئوپولد

لونا لئوپولد (به انگلیسی: Luna Bergere Leopold) ژئومورفولوژیست و هیدرولوژیست برجسته اهل آمریکا (۲۰۰۶-۱۹۱۵) است. او مدرککارشناسی مهندسی عمران را از دانشگاه ویسکانسین-مدیسن در سال ۱۹۳۶ و کارشناسی ارشد فیزیک و هواشناسی را از دانشگاه کالیفرنیا، لس‌آنجلس در سال ۱۹۴۴ دریافت کرد. لئوپولد در سال ۱۹۵۰ موفق به دریافت دکتری زمین‌شناسی از دانشگاه هاروارد شد.

لونا لئوپولد به‌دلیل کارهای میدانی گسترده در زمینه ژئومورفولوژی رودخانه‌ای و کتاب‌های کلاسیک ژئومورفولوژی مانند «فرایندهای رودخانه‌ای در ژئومورفولوژی» معروف است.

لئوپولد از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۰ به‌عنوان مهندس در سازمان حفاطت خاک آمریکا در نیومکزیکو به فعالیت پرداخت. او پس از مدتی کار در تفنگداران هوایی ارتش ایالات متحده، در سال ۱۹۵۰ به سازمان زمین‌شناسی آمریکا پیوست و تا سال ۱۹۷۲ به‌عنوان مهندس هیدرولیک و هیدرولوژیست در آن‌جا به‌کار مشغول بود. در سال ۱۹۷۲ لئوپولد به عنوان استاد به دپارتمان زمین‌شناسی و ژئوفیزیک و دپارتمان معماری چشم‌انداز دانشگاه کالیفرنیا، برکلیپیوست. او در سال ۱۹۸۶ بازنشته شد و تا زمان مرگش در سال ۲۰۰۶ به عنوان استاد بازنسته به تدریس مشغول بود.

جایزه‌ها و نشان‌ها


برچسب ها : ,
ویلیام موریس دیویس

ویلیام موریس دیویس (به انگلیسی: William Morris Davis) (۱۲ فوریه ۱۸۵۰ - ۵ فوریه ۱۹۳۴ژئومورفولوژیست (ژئومورفولوگ)، جغرافی‌دان وزمین‌شناس آمریکایی بود. دیویس سهم عمده‌ای در تفکیک دانش‌های جغرافیا، هواشناسی و زمین‌شناسی داشت و از او اغلب با عنوان پدر جغرافیای آمریکا یاد می‌شود.

 


برچسب ها : ,
ریچارد چورلی

ریچارد جان چورلی (۱۹۲۷-۲۰۰۲) جغرافی‌دان و ژئومورفولوژیست انگلیسی است که به همراه پیتر هاگت اولین بحث پارادایم در جغرافیا را بر پایه مدلهای بزرگ مقیاس مطرح کردند. در پارادایم این دو٬ مشخصات بیش از محتوا مورد تاکید بود. ریچارد چورلی اولین جغرافیدانی بود که در ۱۹۶۲ نظریه سیستم‌ها را در مورد ژئومورفولوژی به‌کار گرفت. کتاب «سیستم‌های محیطی» را به همراه جی.ار.بنت در ۱۹۷۸ منتشر کرد٬ که بهترین اثر در زمینه نگرش سیستمی است.

Richard Chorley.jpg


برچسب ها : ,
اروپا

مقدمه:

اروپا قسمتي از پهنه سرزمين وسيعي است بنام « اوراسيا » كه آنرا قاره آسيا فرا گرفته و در منتهي اليه غربي بصورت شبه جزيره اي به سوي اقيانوس اطلس پيش رفته است. در مقايسه با ساير قاره ها اين سرزمين از چند جهت داراي ويژگيهاي خاص است. مثلاً‌ از نظر اقليمي داراي معتدل ترين آب و هوا مي باشد و سراسر آن بجز قسمتي از شبه جزيره ايبري در اسپانيا و نواحي جنوب ايتاليا پوشيده از جنگل است و داراي رودهاي پر آب مي باشد.

ثانياً: داراي پر مضرس ترين سواحل مي باشد كه اين امر از نظر اقتصادي اهميت ويژه اي دارد.

ثالثاً: از لحاظ جغرافيايي اروپا بخشي از اسيا مي باشد اما آنچه به اين سرزمين خصوصيت قاره اي جدا از آسيا را بخشيده ويژگي تاريخي و فرهنگي آن مي باشد بعلت دارا بودن موقعيتطبيعي و شرايط اقليمي مساعد ، اين سرزمين زيستگاه و مأمن مطبوعي براي اقوام مهاجر بود و در تاريخ بعنوان خاستگاه تمدن مشخص شناسايي خسته شده است كه طبق ادعاي برخي از مورخين و جامعه شناسان ريشه هاي آنرا بايد در فرهنگ و تمدن يونان و رم و خاورميانه بخصوص فلسطين ( يهود و مسيح ) جستجو كرد.

 


برچسب ها : ,
نظریه کیاس در ژئومرفولوژی

سه دهه اخیر را باید دهه های تجدید نظر در مبانی معرفت شناسی علمی تلقی کرد.انتشار نظریه عمومی سیستم هادر سال 1972 یعنی یکسال بعد از مرگ لودیگ فون برتالنفی , طرح منطق فازی توسط زاده وتبیین نظریه Chaos درسال 1986 توسط هریسون و بیسواس , پایه های خدشه ناپذیر بودن تفکر علمی را فروریخت .

بدون تردید غایت گرائی وعدم الزام علیت در نظریه سیستم ها , مردود دانستن منطق علمی(Scientific logic) در تبیین بسیاری از پدیده های چند ارزشی در منطق فازی(Fuzzy Logic) وپیروی نکردن بسیاری از رفتار ها و رخدادها از نظم علمی در نظریه Chaos بیان یک واقعیت ازجهان مارا برملا کرد وان عدم کارائی معرفت شناسی علمی در تحلیل رفتار ومکانیسم همه پدیده هاست .(رامشت 1376و1378)

مروری گذرا برسیر تاریخی نظریه های فوق نشان می دهد , مخالفت ها وتمسخر های علمی مابانه با این گونه عقاید , مانع از گسترش ونظریه پردازی در این مقولات نگردیده زیرا پیچیدگی سیستم های محیطی وانسانی امروز ونیاز انسان به حل مشکلات ومعظلات, تمسک به چنین نظریه پردازی هائی را احساس کرده است.

تلاش محققین در معرفت شناسی علمی برای نظم بخشیدن به رخداد ها بیشتر بدان خاطر صورت گرفته که تب پیش بینی بشر در حدوث وقایع و رفتارها رافرونشاند وتئوری Chaos دقیقا به این نکته اشاره دارد که این تلاش اگرچه در بسیاری از موارد نتیجه بخش بوده است ولی همه رخدادها و رفتار ها وقوعشان تابع نظم علمی نیست واگرچه می توان به

پیش بینی آن ها نیز مبادرت کرد ولی پیش بینی های خطی نمی تواند راه حل مناسبی در این موارد بشمار آید.

مفهوم کیاس(Chaos ) در ژئومرفولوژ ی بیشتر در دیدگاه سیستمی ومقولهDisequilibrium مطرح است و در تحلیل بسیاری از رخدادها و پدیده های ژئومرفولوژی از این دست بدون بکار بردن تکنیک های غیر خطی (Non-linear) بویژه در مقیاس زمانی بلند مدت قادر به درک وتبیین مکانیسم آن ها نخواهیم بود.

این مقاله که نتیجه بررسی های نظری طرح پژوهشی آثار یخچالی دردامنه های غربی زفره ومقایسه ان با دامنه های نسارشرقی این منطقه است به تبیین مبانی تئوری Chaos وتطبیق آن درژئومرفولوژی می پردازد وحوزه کاربردی ان، در این بخش از علوم جغرافیائی را دنبال کرده است و از اینرو برای دست یآبی به چنین منظوری ضمن تشریح پاره ای مفاهیم , با ارائه مدل ساده ای از عملکرد سیستم های آبی منطقه در پاراگلیشیال نمونه های ژئومرفیک موجود در منطقه هنجن ونسران نطنز که شواهد بارز Chaos در چشم انداز عمومی منطقه بشمار می آیندرا معرفی وبا مواردی که این پدیده در ان قابل مشاهده نیست مقایسه شده است.


برچسب ها : ,,
گرگ‌های خاکستری

گرگ‌های خاکستری سازمان جوانان حزب جنبش ملی ترکیه و یک گروه افراطی، تروریستی و فاشیستی است. این نام از افسانهٔ آسنا که یک گرگ خاکستری ماده بوده‌است و مادرجد توتمی ترکان تلقی می‌شود گرفته شده‌است.

گرگ‌های خاکستری سازمانی است با اهداف فرا-ملیتی. این جنبش توسط سرهنگ آلپ‌ارسلان ترک در سال ۱۹۶۹ با الهام گرفتن از ایده‌های موسولینی بنیان نهاده شد. در ادبیات سیاسی ترکیه گرگ‌های خاکستری نماد پان‌ترکیسم به حساب می‌آید.

این سازمان به جرایم سازمان‌یافته می‌پردازد و با مافیای ترکیه و سازمان سیا رابطه دارد


برچسب ها : ,
رود زامبزي

مردم زامبيا عقيده دارند كه رود  زامبري روحي است  به نام  نيامي نيامي . اين رود آب لازم  رابراي رشد محصولات  كشاورزي وپرورش  ماهيها  براي خوردن را فراهم  مي كند .بنابراين  مردم اين رود  را رود زندگي  مي نامند زامبري  از شمال غربي زامبيا  سرچشمه  مي گيرد  (رود سياي سابق ) در سراسر آنگولا ،باستوا نا و زيمباوه جاري است  و سرانجام به موزامبيك مي رسد  در اينجا به اقيانوس هند مي ريزد 1600 مايل  دورتر از سرچشمه آب و هواي اطراف رود  گرمسيري است وفصل بارش از اكتبر تا آوريل ادامه دارد .ود  در نقاط  مختلف در طول مسيرش  با تغييراتي  مواجه  مي شود  به آرامي روان  مي شود  در جلگه  هاي شني و جلگه هاي پر آب سالانه به رودي با آبشار و تند آب  تبديل مي شود .


برچسب ها : ,
یگان برکوت

یگان برکوت (به اوکراینیБе́ркут) نام نیروهای ویژه پلیس اوکراین بودکه تحت‌نظر مستقیم وزارت کشور اوکراین فعالیت می‌کرد.

در پی سرنگون‌شد دولت ویکتور یانوکویچ که از یگان برکوت برای «سرکوب تظاهرات» استفاده می‌کرد، قائم‌مقام وزارت کشور طی فرمان شماره ۱۴۴ مورخه ۲۵ فوریه ۲۰۱۴ میلادی، فرمان «انحلال یگان‌های ویژه نیروی انتظامی امنیت اجتماعی برکوت» را صادر کرد


برچسب ها : ,
جايگاه و حساسيت انرژى خاورميانه در امنيت ملى دنيا و آمريكا

در ۲۹نوامبر ،۲۰۰۵ «ادوارد مورس»، «ديويد گولدوين»، «سيمون هندرسون» و «پل سيمونس» در گردهمايى ويژه سياسى انستيتو واشنگتن سخنرانى كردند. اين گردهمايى تحت عنوان «سرانجام بهاى نفت در سال۲۰۰۶» نقطه نظر سياسى انستيتو در كتاب «كاهش مخاطره پذيرى به شوك انرژى خاورميانه»: عنصرى اصلى در تقويت امنيت انرژى در ايالات متحده تأليف «سيمون هندرسون» و «پاتريك كلاوسون» را اعلام كرد. ادوارد مورس مشاور اجرايى شركت تجارى «هس انرژى» و مؤلف پيشين هفته نامه «اطلاعات نفتى» است. ديويد گودرن رئيس استراتژيك هاى بين المللى گولدوين و دستيار سابق وزير انرژى در امور بين الملل و قائم مقام «بيل ريچارد سون» سفير آمريكا در سازمان ملل متحد است. سيمون هندرسون عضو ارشد انستيتو واشنگتن ساكن در لندن و مؤلف كتاب «New Pillar» كشورهاى محافظه كار عرب خليج فارس و استراتژى آمريكاست. پل سيمونس قائم مقام و دستيار وزير كشور در انرژى، تحريم ها و كالاها و كاردار پيشين ايالات متحده در تل آويو است. آنچه در زير مى آيد، گزارشى از نقطه نظرهاى آنها درتابستان۲۰۰۵ است.

 


برچسب ها : ,
سکوت تلخ

نگاه ساکت باران به روي صورتم دزدانه ميلغزد ،

 

ولي باران نمي داند که من دريايي از دردم ،

به ظاهر گرچه ميخندم ولي اندر سکوتي تلخ ميگريم...

 


برچسب ها : ,
معلمی به اسم زندگی

زندگی بی رحم ترین معلمِ،

 

چون اول امتحان میگیره بعد درس میده !

 


برچسب ها : ,
ساکت نشو!!!!

همیشه سکوت خوب نیست!

 

 

گاهی خرد میشوی زیر بار حرف های نگفته...

غافل از اینکه به تو تهمت بی جنبگی میزنند!!!!


برچسب ها : ,
انواع کويرهاي ايران

 

بطور کلي مي توان کويرهاي ايران را براساس خصوصيات عمومي سطح آنها به 7 گروه زير طبقه بندي نمود.   البته اين طبقه بندي هميشه کاملا مشخص نيست و گاهي خصوصيات برخي از گروهها با هم همپوشي دارند. بطور کلي انواع A يعني کويرهاي رسي و E يا کويرهاي نمک و G يا کوير درياچه هاي دايمي کاملا مشخص هستند و مي توانند در گوشه هاي يک مثلث قرار گيرند. از طرف ديگر انواع B و F يعني کويرهاي رسي خيس و درياچه هاي موقت در طبقه بندي فوق، در حد واسط بين انواع A و G قرار دارند و نوع C يا کويرهاي رسي همراه با نمکزار بين A و E قرار دارد.
   نوع D يا کويرهاي رسي خيس همراه با نمکزار مي تواند در مرکز مثلث قراربگيرد. براي انواع کويرهاي اختصاصي، مثل کويرهاي همراه با مخروط افکنه دلتايي، کويرهاي C خيس همراه با نمکزار ولي بدون صفحات رسي و يک کوير با يک درياچه دايمي و يک درياچه فصلي کنار گذارده شده اند. نوع D يا کويرهاي رسي خيس همراه با نمکزار مي تواند در مرکز مثلث قراربگيرد. براي انواع کويرهاي اختصاصي، مثل کويرهاي همراه با مخروط افکنه دلتايي، کويرهاي C خيس همراه با نمکزار ولي بدون صفحات رسي و يک کوير با يک درياچه دايمي و يک درياچه فصلي کنار گذارده شده اند.

 


برچسب ها : ,